Fisksoppa


Detta recept hittade jag på internet. LCHF - och den var snuskigt god.

1 röd paprika
1 gul paprika
1 gul lök
En klick smör till stekningen
2 burkar krossade tomater
3 dl creme fraiche
1 dl vatten
salt och peppar
Fisktärningar; (jag hade lax och torsk + crabsticks)
0,5 g saffran
Sambal oelek


Tärna paprika och lök i fina bitar och fräs i smör på ganska hög nivå i ca 4 min.
Häll i krossade tomater tillsammans med creme fraiche. Låt detta stå och puttra en stund.
Jag hade färdiga fisktärningar som man kan köpa på Ica Kvantum men det går ju bra med färska också, då skivar du upp dessa i fina tärningar.

Ta i fisken tillsammans med krydderna och en liten klick sambal oelek.
Ta det försiktigt med den, det blir lätt för starkt.
Låt detta stå och dra ihop sig en stund så saffranet kommer fram ordentligt.

Serveras med en klick creme fraiche!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0