Jul-feeling

Hallå alla vänner! -Dags för lite uppdatering.
I Ystad har det kommit sjukt mycket snö.
& de som läst tidningen där det står 39 cm, - har fått helt fel för sig. Det är lagom mycket mer.





Desas bilder är tagna första dagen det snöade ordentligt. Nu har det kommit fruktansvärt mycket mer.
Om ni tänker att det är svårt att skotta fram cykeln.. - då har det kommit mycket! :) haha!

I helgen var jag på julbord på Öja-krog med KappAhl tjejerna, jättegott & jättekul!
Det är nog första gången jag var på ett riktigt lyckat julbord, supeeeer!



Ikväll blev det räkmacka till middag & senare idag blir det lite Saffranskaka m. varm glögg.
Ska även hyra hem en film som vi ska förgylla kvällen med.





Saffranskaka 175 grader - 45 min

2 ägg
3 dl socker
(Vispa)
200 g margarin
1 pkt saffran
1½ dl mjölk
(Smält och häll i smeten)
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
(Blanda i och rör runt)

Smörj & bröda en form, häll över smeten och in i ugnen.
Det är första gången jag gjort den, och den var ljuvlig måste jag säga.
Saffran är den godaste kryddan ever!






Ha en trevlig kväll allihopa, nu ska jag kurra ner mig under en filt m. Jimmy & kolla på en härlig film!
xoxo Therese Nilsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0