Gott till kaffet

Nu i eftermiddags så tog jag & Jimmy oss i kragen och gjorde underbara chokladcupcakes!
Jimmy fick fria händer, så det är inte enligt min standard med stora toppar.
Men gott blev det kan jag lova er.





CHOKLADCUPCAKES
ca 20 st

125 g margarin
3 dl socker
2 ägg
100 g turkisk youghurt
3 msk kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
(storhackad choklad) - det struntade vi i denna gången.

Vispa ihop margarin och socker pösigt, tillsätt ägg - ett i taget. Och slutligen turkisk youhurt. Det går även bra att ha creme fraiche eller fil. Blanda ihopa detta väl till en fluffig och jämn smet.
Ta sen i resten utav ingredienserna och vispa ihop.
Fyll muffinsformar till 2/3 och in i ugnen på 180 grader i 25 min.
Låt dessa svalna!


CHOKLADFROSTING

2 dl florsocker
40 g margarin
4 msk starkt kaffe
1 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Blir smeten för lös så tillsätt bara mer florsocker.
Spritsa sen ut smeten på de kalla kakorna eller bara smeta på med en kniv.
Wolla, cupcakes är gjorda och smakar underbart!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gottegrisar!

2010-11-15 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0