25 mars 2010

Åh, härliga vårdag. Så skönt att lämna vantarna hemma på hatthyllan.
Ett riktigt vårtecken.

Min älskade Chilli har äntligen blivit av med tratten runt sitt huvud.
Som hon leker. Hon springer runder med hennes älsklingsleksak, en liten mus som väger 0. None-Stop
Roligt att se :)


Idag är det våffeldagen, det får vi inte glömma. Älskar våfflor, äter det alldeles för sällan.
Mycket jordgubbssylt och tonvis med grädde. Sen är dagen räddad! För att det inte ska sätta sig allt för mycket så blir det en timmes träning innan maten. Step-up! Älskar verkligen de passet!

Det är säkert någon som undrar varför i hela friden jag bytar blogg hela tiden. Och svaret är: Jag är aldrig nöjd med de andra. De ska vara lätta att förstå och det ska gå snabbt att skriva. Så vi får se hur länge jag har denna!

Dagens händelse

Älsklingen fick sin lägenhet besiktad idag, och vi har även hämtat våra nycklar till den nya lägenheten som vi får sätta i dörren den 1 April. Oooj vad skönt det ska bli. Egen lägenhet, min första! Vi beställde en säng från jysk i förrgår. Hoppas att den blir bra. Det sämsta med jysk är absolut att man inte får ta hem sängen och provligga och sen komma fram till vad man tycker om den. Här måste man känna sig säker med en gång. Så vi får hoppas att båda blir nöjda med den.

Från början var det tänkt att vi skulle ha en uppfällbar säng som var med i deras veckoutskick, men när vi provade den på plats så kände man verkligen att det var en B-säng. Och ska man ha en säng så ska man inte ta det sämsta. Man tillbringar trots allt 1/3 av sitt liv i en säng, helt otroligt. Så när man är 75 år, så har man bara varit vaken i 50 år. Låter lite sjukt :P Det blev i alla fall en 180x200 säng för 9000:- med bäddmadrass.
Tycker jag var rätt så hyggligt. Men plånboken säger inte tack.







Jag är sugen på att kolla på The Box - med Cameron Diaz, verkar bra.
Har nog bara sett henne göra komedi och tjejfilmer. Denna verkar hyffsat seriös. Ska bli roligt att se någonting annat med henne.

http://www.youtube.com/watch?v=E93uAKqr31s


Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen igen med boken jag nyss påbörjat "Babbeldrottningen"
Berättar mer om den när jag kommit några kapitel längre in :)


En puss på Chilli

Pussar på min Chilli



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0