Kyckling- och currypaj

Det kan vara den godaste pajen jag någonsin har ätit.
SUPERGOD

Jag rekomenderar den varmt måste jag säga - tänkte bjuda folk på denna också minsann.
Ta-daaaaa : Therese har gjort det igen ;)



Ingredienser

pajdeg
2½ dl vetemjöl
100 g margarin
2 msk kallt vatten

fylling
1 purjolök
200 g färska champinjoner
1 paprika i valfri färg
Margarin att steka i
1½ tsk curry
1 msk vetemjöl
3 dl grädde
salt & peppar
3-4 kyckling filéer

dekoration
1 banan
1 dl jordnötter
2 dl riven ost


Knåda ihop vetemjöl och margarin i en skål. Tillsätt vatten och knåda till en fin och slät deg och tryck ut den jämt i pajformen och låt den vila kallt i kylen i minst 30 min. Förgrädde i 10 min på 225 grader.
Skär kycklingfiléerna i lagom stora strimlor och stek i stekpanna. Lägg över på en tallrik och låt vila.
Skär purjolök och champinjonerna i fina skivor och skär paprikan i  bitar. Fräs grönsakerna i margarin i en stekpanna. Strö på curry och låt det fräsa i någon minut. Pudra över vetemjöl och rör med en trägaffel. Späd med grädde och låt stuvningen koka i 5 min. Smaka av med salt och peppar.
Lägg kycklingen i pajskalet. Häll sen på currystuvningen. Skiva bananen och lägg dessa ovanpå stuvningen och sen jordnötterna. Slutligen täcker du pajen med riven ost.
Grädda pajen i 10 min tills osten fått färg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0