8 april 2010




Detta får ni bara inte missa, jag kommer sitta som fastklistad framför tv;n kl 21.00 ikväll.
Ikväll får de något att bita i vill jag tala om, för detta blir nämligen deras största budgettavla någonsin.
Paret som det handlar om gör av med drygt 100.000 kr, varje månad, vilket de verkligen inte har råd med.

Jag är skitnyfiken på hur och vad man spenderar så mycket pengar på som man verkligen behöver?
Detta kommer bli lagom intressant. Jag läste på Tv3 att båda parterna inte var lika delaktiga i ekonomin, så se till att ha koll på allting tillsammans, så slipper ni kanske att vara skuldsatte upp över öronen en vacker dag :)

Människor är så korkade!


Nu är köttbullarna färdigrullade sen får det bli pulvermos eftersom att jag inte varit iväg i affären idag och köpt riktiga potatisar. Men det blir nog gott, tycker om pulvermos! Muums.
Sen var jag som sagt iväg på "möte" om sopsortering i eftermiddags. Herre min gud säger jag bara, sortera i 7 olika soppåsar? Jomen, det blir roligt.
Fick reda på en sak idag som jag inte hade den blekaste aning om, och säkert inte många andra människor heller.
Mjölkpaketen vart slänger vi dem? Jo i kartonger och wellpapp, och det låter väl rimligt, men nej det ska inte vara där för pappert är vaxat med något. Man får nog plugga på lite om man ska få detta att gå som en dans..

/ Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0